Monday, May 31, 2010

J.O.D.O.H



بسم الله الر حمن الرحيم

MySpace
huhu..macam susah nk pecaye..tapi, itulah hakikatnya..
jodoh + pertemuan + kematian dah tertulis di Lauh Mahfuz..

macam baru semalam kami abeh spm..
macam baru semalam kls azam ngn bestari gaduh..wuppss~

hehe..tapi kn, tup..tup..haaaaa..
ade antara kami yg dah naik pelamin tau! (^_--)v

Tahniah kpd Kak Shara dan suami..



haaaa..pengantin perempuan tu la kwn sekelas ak drpd form 1 smpai form 5..


1 ari yg sgt best!!! sbb selain dpt tgk kak sha atas pelamin...

sekaligus, kami dak2 raja ali dpt wat reunion..
hoho..sgt rindu mereka..lebih2 lagi, masing2 dgn telatah masing2..
bile da berjumpe..mmg gamat la suasana..

da macam hari raya! :)

MySpace
hmmm..bile la lagi dpt berkumpul reramai mcm ni kn??
insya-Allah 1 ari nnt ye kawan2..
tu pon, alhamdulillah dpt jumpe mase ni..



bergambar bersama2 pengantin..ni la dak2 kls ku yg happy go lucky!




wooo..jeles2!! ak xde dlm gambar..mne boleh camni~




bergambar sebelom makan..soo, ni sume muke kelaparan..hehe




dpn terpakse tunduk..sbb nnt org belakang xnmpk lak..yezza~




aish!! sume duk ats pelamin..mcm da nk runtuh je tuh.. (^_--)v


Kami doakan moga kak sha dgn abg rizal
bahagia hingga ke akhir hayat..
amiiin~



MySpace
notakaki : pasni..turn sape la plak kn?? hehehe~


Friday, May 28, 2010

krok..krok..krok..



MySpace
assalamualaikum w.b.t


actually, kat sini nk ckp ckit psl CROCS...
ape CROCS ni sbnr nye ye??
nama penyanyi kah?? pelakon kah?
tajuk lagu kah?? atau nama warung??
mhaha~

//okeh, saya sebagai bukan pengguna CROCS pn tau psl jenama ni..
xkn la korg sume xpenah dgr lgsung jenama ni kn..kn..kn?

korg ade x penah dgr kisah terbaru psl kasut boya yg femes ni??
mmg tgh hangat diperkatakan kat FB skrg ni..
kalau nk tau amende yg ak mepek ni...klik sini... (^__^)v

sebagai bukan pengguna CROCS..ak xtau la cmne lambang
sebenar kasut ni..so. mcm2 ak dgr..

yg penting,
mesti la logo yg ORI dengan yg xOri adalah berlainan..
[just my hipotesis...so, if u wanna know the original symbol of CROCS,
just by one for yourselves..wakarimashta?]

ada yg mengatakan bahwa logo CROCS
ade tertera kalimah ALLAH..
[wa'allahualam]

MySpace
hmmm, okeh2..ak stop kat sini..
ape2 pon..kite tggu la JAKIM keluar kn ape2 kenyataan
mengenai isu ini..kerana ak xde hak nk ckp ape2..
sbb, klw ak ckp mende yg salah kang jd fitnah plak...
(fitnah lebih besar dosa drpd mmbunuh)

klw korg nk dpt kn info lagi...
haa..klik sini plak... (^_^)

sooo, "Fikir2 kanlah dan selamat beramal!"


Friday, May 21, 2010

::no title::


بسم الله الر حمن الرحيم


Syukur alhamdulillah..
Syukur tidak terhingga ke hadrat Mu Ya Rabb..

Hamba Mu yg lemah ini..
masih diberi peluang utk mmperbaiki diri..
masih diberi masa utk muhasabah diri sendiri..
masih diberi kesempatan utk renovate hati..



Damba Kasih - In-Team

Semakin jauh ku dari-Mu..
semakin dekat pula Kau menghampiri daku..

Oh Tuhan yg Maha Pengasih..

siapalah diri ku dipandangan-Mu..


Semakin ku cuba ku dekati..

semakin kuat pula Kau mendugai aku..

Oh Tuhan yang Maha Sempurna..

kerdilnya diriku dihadapan-Mu..

Bagaimanakah nantinya tika berhadapan dangan-Mu..

sudikah Kau menerima hamba-Mu yg hina ini..

ya Allah..
Kau Maha Pengampun..


Di bayangan mentari aku kealpaan, dusta dunia penuh kepura-puraan..

Di kala dinihari aku kepasrahan, mendamba jernih embun kasih sayang Mu Tuhan..

Andainya dihitung amalan ku..

belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu..

Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
hindari diriku dari seksa-Mu..
Oh Tuhan...


Kasih sayang Mu Tuhan,
itu yang ku dambakan
dengan rahmat-Mu..
ampunilah diriku..


MySpace


Tuesday, May 18, 2010

PENGUMUMAN!!


mai sini..cheq nk kongsi dgn hangpa... (^_^)v

Alhamdulillah, Persatuan Belia Al-Huda Masjid Al'Azim Pandan Indah,
Kuala Lumpur dengan kerjasama iLuvislam.com akan menganjurkan
satu forum menarik, khas buat semua rakyat Malaysia.



NAK PROMOTE KAT KORG NI!!


Forum bertajuk 'Aduhai Cinta..Milik Siapakah Ia?'
akan menampilkan 2 orang pakar dalam bidang cinta dan kekeluargaan.

Berikut adalah maklumat lanjut berkenaan program :


Tarikh
19 Jun 2010 (Sabtu)


Masa
9.00 - 11.45 malam

Tempat
Masjid Al-Azim, Pandan Indah,
Kuala Lumpur


Yuran
Percuma!





Moderator :

Mohd Nurul Imran Koyube
(Presiden iLuvislam.com)



Ahli Panel :


1. Ustaz Hasrizal Abdul Jamil
(Penulis buku topseller dan penulis di saifulislam.com)






2. Puan Fatimah Syarha

(Penulis novel bestseller Tautan Hati)





Apa lagi, jom masukkan 'event' ini dalam diari masing-masing
dan jumpa anda di sana insya-Allah!!

Semoga bermanfaat untuk ummat.. (^_--)v




MySpace
nota kaki :
untuk maklumat lanjut..
sila klik di sini
---> iluvislam.com



Monday, May 17, 2010

coretan..


[credit to pelukis..(^_^)v]

pejam celik..pejam celik...
dah 1 sem ak dan sahabat2 ku join komander ni..
klw nk cite psl pengalaman..huhu~
xyah ckp la..mcm2 kami lalui..
tp, ni semua baru permulaan..kerana perjalanan kami sebagai
komander masih jaoh & pjg lagi...
smoga kami dpt bertahan hingga graduation..insya-Allah!!

GANBATTE KUDASAI~


MySpace




NOTA KAKI
:
Alhamdulillah....akhirnya, selesai juga persembahan TTS
[tempur tanpa senjata] kami di Putrajaya sempena
Hari Belia Peringkat Kebangsaan 2010 semalam..

penat? O_o tok sah ckp...
tapi, bak kate komander syafiq...

"Yang pahit & penat tu la kite akn kenang sampai bile2!!"

MySpace



FrIeNdShIp



MySpace
credit to Mr. Mohd Syafiq bin Kadiran..

sgt2 menghargai award ini..
thanx a lot~
Friendship Remains & Never Can End..

arigatou gozaimasu sapiq..

hmmm...pas da dpt award ni..kite pass kat kwn2 yg lain lak..
okeh2...mmber2 blog yg bertuah itu adalah..
jeng..jeng..jeng..
[klik pada nama utk link ke blog depa..hehe]

MySpace


1. Murni-chan
2. Athicka Isaac
3. Illi Earissa Aiza
4. Kak Nadiah
5. Auliya
6. Mohd Fikri
7. Azyan Azilah
8. Latipah
9. Jey-jah
10. Mr. Crazee



hmmm...kepada anda sekalian..
terpulang la pada anda utk wat ape2..hehehe~
[kn sapiq kn?? hihi]


Wednesday, May 12, 2010

nothing but everything~


Bertepuk sebelah tangan sahaja tidak akan berbunyi. Bercinta dengan yang tidak mencintai, akan menyebabkan seseorang itu kecewa dan merana. Itulah lumrahnya apabila bercinta dengan manusia.

Sebaliknya bercinta dengan Allah, Tuhan yang Maha Pencinta atau 'Al Waduud' itu, cinta kita pasti akan berbalas. Bahkan ia diberi penghargaan dan disambut dengan baik
. Cinta Allah yang Maha Pencinta tidak memilih siapa, rupa, gaya dan bagaimana keadaannya. CintaNya boleh direbut oleh sesiapa sahaja, asalkan rajin berusaha untuknya. Cinta yang tidak pernah luput walau sesaat malahan terus berkekalan.

Berbeza dengan manusia yang hanya cinta pada yang disukai dan diminati. Cintanya pula bermusim dan tidak kekal. Sewaktu disenangi dicintai, bila jemu atau benci tidak lagi dicintai malah ditinggalkan.


Cinta Seindah Yang Diucap. Semua orang boleh mengaku dan berikrar bahawa dia mencintai Allah. Tapi tindak-tanduknya dapat mencerminkan apakah dia benar-benar mencintaiNya. Dan Allah sendiri lebih tahu siapakah diantara hamba-hambanya yang benar-benar mencintaiNya.

Orang yang benar-benar mencintai Allah sanggup berbuat apa sahaja keranaNya. Kalau terhadap orang yang dikasihi, suami dan lain-lain diberikan perhatian dan tumpuan, sanggup berkorban apa sahaja, pastilah terhadap Allah lebih-lebih lagi. Malah sanggup pula bersusah payah bangun malam untuk bertemu dan bercakap-cakap dengan kecintaannya. Sedang orang lain seronok bergaul bebas dengan kekasih hati, dia bermujahadah (melawan kehendak nafsu) menolak ajakan kekasihnya kerana mengutamakan larangan Allah SWT yang kasihNya lebih utama.


Tanda seseorang itu mencintai Allah ialah dia beriman kepada Allah, bertaqwa, berkorban untukNya dengan melakukan kebajikan, sabar, bertaubat, membantu kerja-kerja menegakkan agama melakukan ibadah yang fardhu dan rajin mengerjakan ibadah-ibadah sunat. Dia berkasih sayang dengan sesama manusia dan saling bersilaturrahim kerana Allah, dengan menjaga batas-batasnya dan beri-memberi kerana Allah demi keredhaanNya. Tidak kerana yang lain.

Allah melimpahkan kecintaanNya dan menempatkan orang-orang yang dicintaiNya itu pada kedudukan yang tinggi dan mulia di Akhirat.
Beruntunglah orang yang bercinta dengan Allah kerana mendapat perhatian, cinta dan kasih sayangNya. Istimewanya orang yang bercinta dengan Allah dan mendapat balasan cintaNya, seluruh isi langit dan bumi akan turut mencintainya. Dia menjadi kekasih Allah manakala orang yang mencintainya turut mendapat kecintaan daripada Allah pula. Orang yang mendapat kecintaan Allah hidup bahagia dan tenang ketika di dunia lagi di akhirat Allah akan berikan kebahagian yang abadi. Begitulah istimewanya orang yang bercinta dengan Tuhan yang Maha Pencinta itu.

Kita pasti tidak mahu gagal dalam bercinta. Agar cinta kita berbalas, bercintalah denganNya, Tuhan yang Maha Pencinta itu dengan curahan cinta agung. Pasti akan mendapat balasan cinta yang istimewa dariNya. Usahkan di Akhirat, di dunia lagi terasa di hati balasan cintaNya.


Cintailah sesuatu itu sekadar saja..berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada suatu seketika..bencilah yang engkau benci itu sekadar saja..berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pada suatu ketika.


MySpaceMySpace
Begitu indah cinta Illahi..
Tiada bandingan, tiada tandingan..


Saturday, May 08, 2010

Beautiful Blogger...??



"Arigatou gozaimasu sapik!! (^_--)v"



aish...serba salah lak ak..sori ye sapik..mmg dah berabad kot ak janji nk wat tapi xterbuat plak..paham2 je la ye sapik...ak punye bizi, mengalah kn perdana menteri kot..hehe..soooo, skrg ak tunai kn le janji itu..

first of all...thanx a lot to my fren sapik for this award..[walau pn ak rase xlayak dpt, tp..ak hargainye..]

alright...here's it goes~

1. Thank & link the person that gave you the award :
----> [rase da byk kali thanx td..hehe..ok2] thanx sapik! (^_^)v

2. Pass this award onto 15 blog you've recently discovered and think are fantastic
----> hmmm..ak pass balik kat ko bley x sapik?? hehe~
1) iLLi Earissa
2) athiChk iSaac
3) aZyan aZilah
4) saiFulZakwan
5) faRis
6) naZrin
7) tiPah
8) FroDo BagGins
9) jeYjaH
10) yAyA
....diskaun le..10 org je ekh? :)


3. Contact each Blogs and let them know they've won the award
----> hmmm....kawan2, if korg terbace kn..korg wat la..hehe ^_^


4. State 7 things about yourself
---> aisey...ak penah letak 10 things about me kat tag yg lame la sapik..nk kene wat lg ke??

1. sorg hamba yg mencari cinta hakiki & abadi iaitu cinta Illahi~
2. sgt2 suke mndengar lagu nasyid!! (^_--)v
3. sorg yg suke mengaktifkan diri drpd skola rendah dlu smpai la kat U ni..
4. suke ngadap komputer...sbb sgt suke dgn komputer..dan alhamdulillah, dgn izin-Nya ak dpt kos yg berkaitan dgn komputer skrg..
5. sorg yg mempercayai ajal + jodoh + pertemuan semua telah tertulis di Lauh Mahfuz..
6. sorg yg sgt syg kn kadet bomba...yeah!! idop B.O.M.B.A....hihi
7. ak ni homely org nye...xske merewang kat lua xtentu hala melainkan kwn2 ajak jumpe atau pn ade reunion..

MySpace
alhamdulillah..akhirnye...selesai lah tugas ak..hehe
[korg doa kn ak utk paper JAVA esok ye..thanx]

Diri tercabar...




MySpace
"Ohhh..ingat diri tu da laju
sangat la taip ye??"


hmm..actually entry ni, xde pape pon yg penting..
tp, saje je wat mende ni..dalam nk menghadap buku utk
last paper final exam esok (9 Mei 2010)..
[stress la gak klw asyik ngadap buku je..hehe]
tetibe la plak terjumpe link ni kat blogger
seseorang mase tgh blogwalking td...(^_--)v


credit to http://sapekahsaya.blogspot.com/
....thanks ya sis~


meh la wat mende nih...ak cabar korang..
kalau nk tau tahap katne korang punye kepakaran dalam menaip..
haaaaaa, mmg kat sini la tempat nye...
[igt kn da cukup laju da ak taip..aish..aton2~]




Saturday, May 01, 2010

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Hati kecil berbicara Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ


Duhai hati..

hati ini sudah lama tidak berperasaan..
kering & kemarau..
mungkin berhabuk..
yg ada sudah pergi..
yg tiada makin menghilang..
yg disisi belum tentu memahami..
yg faham belum tentu mendengar..
yg mendengar belum tentu merasai..

diri yang merasai..
segalanya perlu ditelan..
biar pahit..biar keras..
namun amat berguna..
agar menjadi lebih kuat..

tapi...
kadang-kadang kita perlu meluahkan..
kerana kebisuan sukar ditafsir..
pandangan sukar dimengerti..

Somehow..unpredictable..


"Hai anakku,
apabila engkau ingin bersaudara dengan seseorang,

buatlah dia marah sebelumnya.
Jika dia berlaku bijaksana di waktu marah, teruskanlah.
Jika tidak..Jauhilah dia"


UKHUWAH itu amat SUKAR utk ditafsir..
oleh itu.. (^_^)v
HARGAILAH insan di sisimu..


Jazakallahhu khairan ya sohabati~
MySpace





combat position