Friday, November 11, 2011

11.11.11






بسم الله الر حمن الرحيم


salam'alaikum ya akhi wa ukhti~

untuk tahun ni je, ade 2 kali tarikh yang
berkemungkinan ramai hamba-Allah ingin menjadikan
tarikh ini tarikh bersejarah dalam hidup mereka..
  1.1.11 dan 11.11.11


Universiti Teknologi MARA 
juga tidak mahu terlepas peluang,
dengan itu, pihak UiTM telah mengadakan satu 
program demi menaikkan nama UiTM..



  
Program Pendakian 30 Puncak Gunung serentak
oleh pelajar-pelajar UiTM dan komuniti..

program ini merupakan anjuran Bahagian Hal Ehwal Pelajar 
dengan kerjasama Pusat Kokurikulum UiTM..



untuk lebih jelas, klik pada gambar :)



notakaki buat semua:

Peserta 11111 30 Puncak 1 UiTM 1 Malaysia..
Komander Kesatria UiTM Shah Alam..
wakil Kompeni Bomba [Farah & Helmi]..

 "insya-Allah semoga selamat pergi dan selamat kembali.. 
berhati-hatilah ketika mendaki..  
doa kami sentiasa mengiringi anda semua.. 
ameen (^^,)"






Wednesday, November 09, 2011

Be strong!! :)




"ya Allah!! kuatkanlah hatiku..
ya Robbi!! kuatkanlah jiwa ku..

ya Rahman!! kuatkanlah diri ku
dalam menempuh segala ujian-Mu.."



SOOOO TRUE!!
memang senang orang lain duk habaq mai..

.."Sabaq la"..
..."Be Positive"...
.."Anggaplah itu satu ujian"..

tapi depa tak rasa apa yang kita rasa..
depa tak ada dalam kasut kita..
depa bukan kat situasi kita..

hanya Allah dan kita ja tahu apa yang kita alami..
tapi, cuba kita analisis kata-kata kat bawah ni~~~



bertimpa-timpa ujian Allah beri pada kita..
bukan tanda Allah saja nak susahkan kita..
tapi, itu tanda Allah teramat-amat sayangkan kita..
supaya kita sentiasa sedar dari terlena..
sentiasa bangkit setelah terjatuh..


:)


"Allah tidak membebani seseorang
melainkan sesuai dengan kesanggupannya.."
[surah al-Baqarah, ayat 286]



sebagai peringatan diri dan
sahabat2 blogger~




notakaki:
entri kali ni tiada
kaitan pon dengan penulis..
cuma sebentar tadi,
Allah mengerakkan hati dan
memberikan ilham untuk mengupdate blog yang kian suram..





Saturday, November 05, 2011

monolog hati




Doa umpama cahaya terindah
Memujuk jiwa yang sedang gundah
Doa senjata orang Mukmin
Bermula 'Bismillah' disudahi 'Amin'


Doa anugerah dari Yang Esa
Tanda kasih seluas angkasa
Dengan doa teguhlah harapan
Hati mekar bersama impian

Muslim sejati selalu berdoa
Kala gembira mahupun berduka
Doa disebut setiap ketika
Menghalang bisikan syaitan celaka


Kala berdoa beradab sopan
Berakhlak santun menghadap Tuhan

Dalam doa ada harapan
Dalam harapan pahala berganda

Allah tidak nampak di mata
Tetapi bergetar di dalam jiwa


Bergantung hidup pada manusia
Esok lusa dia kan lupa
Bergantung harap pada Ilahi
Hidup pasti lebih diberkati


(gen-Q, 2011)




notakaki:

suddenly rasa nak kongsi kata-kata
yang dikarang oleh Ahmad Fedtri Yahya ni..
best kn..kn?? (^^,) tu baru sebahagian daripada gen-Q ni..
nak lagi yang lain? korang belilah..insya-Allah, korang pun akan 
fall in love with this book..

jazakallah kak nurul for this book
 


 :)









combat position