Sunday, August 29, 2010

B.E.S.T!!



Hold My Hand

I hear the flower’s kinda crying loud
The breeze’s sound in sad
Oh no
Tell me when did we become,
So cold and empty inside
Lost a way long time ago
Did we really turn out blind
We don’t see that we keep hurting each other no
All we do is just fight

Now we share the same bright sun,
The same round moon
Why don’t we share the same love
Tell me why not
Life is shorter than most have thought

Hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what we have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance
And let’s pray for a beautiful world
A beautiful world I share with you

Children seem like they’ve lost their smile
On the new blooded playgrounds
Oh no
How could we ignore , heartbreaking crying sounds
And we’re still going on
Like nobody really cares
And we just stopped feeling all the pain because
Like it’s a daily basic affair

Now we share the same bright sun,
The same round moon
Why don’t we share the same love
Tell me why not
Life is shorter than most have thought

Hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what we have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance
And let’s pray for a beautiful world
A beautiful world I share with you

No matter how far I might be
I’m always gonne be your neighbor
There’s only one small planet where to be
So I’m always gonna be your neighbor
We cannot hide, we can’t deny
That we’re always gonna be neighbors
You’re neighbor, my neighbor
We’re neighbors

So hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what have left behind

So hold my hand
There are many ways to do it right
Hold my hand
Turn around and see what have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance
And let’s pray for a beautiful world
A beautiful world I share with you



MySpace
notakaki :
lagu Maher Zain best!!! (^_--)v



Tuesday, August 24, 2010

a.D.i.K



بسم الله الر حمن الرحيم



MySpace
24 OGOS 2010
bersamaan 14 Ramadhan 1431
yang jatuh pada hari Selasa..



Buat mu adik ku..
ingin ku sampaikan amanat kepadamu..
walau diri ini tidak lah sempurna..
tetap ingin ku kata kn sesuatu utk mu..



Wahai adik ku..
Bukan wanita itu lemah dek kerana tangis & sendunya..
tetapi di situlah wahai adik ku..
Kekuatan bisa meleburkan ego seorang lelaki..
Lembut wanita itu bukan lemah, tetapi senjata..

Pernahkah adik ku dengar..
pesanan Ilahi pada hamba-Nya?
Wahai lelaki2 yg beriman,

"Tundukkanlah pandanganmu dan tutupkanlah auratmu"

Pada siapa terlebih dahulu Allah dahulukan pesanan-Nya?
pada hamba yg bergelar ar-Rijal~
kerana andai si lelaki menjaga pandangannya,
maka tidak mungkin terlihat akan wanita yg menjadi fitnah pada dirinya..

Dan tidaklah Allah lupakan pesanan buat wanita,
agar memelihara auratnya,
kerna di situlah kehormatannya.

Bukan fitnah semata-mata jikalau Ar-Rijal dan An-Nisa'
sama-sama mematuhi pesanan Ilahi itu!

"Sesungguhnya, wanita yg solehah itu,
lebih baik dari ribuan lelaki yg soleh.."

Wahai adik ku sayang...
Al-Haya' (sifat malu) ada dalam diri setiap insan,
wujudnya seiring dengan nafas insani..
dan Al-Haya' itulah pakaian iman..

pada diri wanita itu,
indah Al-Haya' sebagai pembenteng diri..
NAMUN,
bila mana Al-Haya' itu lebur
imannya runtuh..

1001 keindahan penciptaan wanita
pandai2lah dikau menilai
antara permata dan debu2 kilauan pasir..

Wahai adik ku,
janganlah dikau gusar..
tatkala tiada lelaki yg hadir memetik mu,
dan janganlah engkau sekali-kali merendahkan dirimu,
menggugurkan diri..menyembah tanah..

sedangkan engkau sebenarnya
telah Allah jadikan begitu tinggi martabatmu..



MySpace
notakaki :
"SELAMAT HARI LAHIR"
yg ke 18 adik!! (^_--)v

moga dipermudahkan segala urusan..
insya-Allah..amiiin~




Friday, August 20, 2010

Timeless~






da bape kali xdtg kls dlm 2 minggu ni??! O_o
[laaa..bru je bape kali..]


MySpace
ya Allah..ape nk jadi dgn kau ni Ruhani??
mane pegi azam kau dulu mase awal sem hah??
[SAYA JANJI, ATTENDANCE SEM NI FULL..insya-Allah]

tapi.....ape yg berlaku ni?
haish..ni yg nk marah kat diri sndiri ni..
MySpace


huhu..Sila abaikan ayat2 di atas..
kerana itu adalah monolog dalaman sahaja..


yang sebenarnya..
bkn nye xdtg kelas dgn sengaja atau suka2..
ni semua gara2 xdpt nk manage mase dgn bijak..

so, lain kali...
buat assignment + proposal projek
last minit lagi ye...haaaa~
tanggung la sendiri!!
serve u right Ruhani!! O_o huh~


MySpace
notakaki :

PERINGATAN!!!
walau masuk lecture @ tutor lmbt mne skalipon..
dtg la..kerana, mungkin dlm kls tersebut
ade bende penting drpd lecturer kite utk final exam nnt..
kite xtau kn? wallahu'alam~








Friday, August 13, 2010

kau..aku..dan Dia..




بس
م الله الر حمن الرحيم


Hari : Jumaat
Masa : 1.55 petang
Tarikh : 13 Ogos 2010
bersamaan "3 Ramadhan 1
431"


Sebagai seorang yang dinamakan manusia,
kita dilahirkan penuh dengan kekurangan.

Dan antara kekurangan yang amat jelas dapat dilihat kini adalah lemahnya seseorang dengan jantina yang berlawanan.
Lelaki akan lemah apabila berdepan wanita,
dan wanita akan lemah apabila berdepan dengan lelaki.


Namun kita harus sedar dan mengakui kekurangan yang wujud dalam diri kita. Sudah berapa kali kita mendengar kisah lelaki dan perempuan yang bersahabat baik, menjadi best friend, dan rupanya dalam diam si perempuan menyimpan perasaan terhadap si lelaki. Dan apabila lelaki mengetahuinya, mungkin dia akan berasa bingung kerana mereka hanya kawan, bagaimana kawannya boleh menyimpan perasaan?

Biasanya, di saat ini, apabila dah susah, barulah kita nak kembali kepada Islam. Barulah kita nak ikut cara berhadapan dengan berlainan jantina yang ada dalam agama.

Kaum lelaki kena sedar, bahawa hati perempuan ini tersangatlah lembut.

Ya,ya, saya tau, saya tau, mungkin itu jawapan yang keluar.

Mungkin kalian tahu, tapi kalian belum memahami.

mungkin dengan gurauan anda yang mungkin bagi anda biasa,
namun dapat menyentuh hati perempuan itu.
Hatta perkara kecil sekalipun. Andai dia dapat merasai keikhlasan anda,
hatinya akan sangat mudah untuk 'terpaut'.


Atau mungkin layanan anda terhadapnya yang dirasakan 'lain',
walaupun hakikatnya anda memanglah seorang yang
'friendly
' dan 'happy go lucky'. Contohnya.


Bagi kalian itu perkara biasa, namun sang perempuan yang terseksa. Ini pemerhatian saya daripada banyak perkara yang berlaku di sekeliling. Selepas itu barulah nak saling menyalahkan antara satu sama lain. Yang peliknya, kita jarang nak menyalahkan diri sendiri terlebih dahulu.

Lelaki: "Sapa suruh pikir lain? Aku tak pernah mengaku apa-apa pun"
Perempuan: "Action speaks louder than words! Dah tau tak suka buat apa nak baik-baik dengan aku!?"

Contoh lain, menzahirkan doa kita padanya. Misalnya, "Saya selalu doakan awak" ataupun apa-apa saja doa yang diungkapkan buat perempuan itu dan diketahui olehnya. Nampak macam ok kan? Tapi benda macam itu pun boleh buatkan perempuan itu suka. Contoh ayat dalam hati: "Oh baiknya hati dia, doakan aku...waaaaa"

Doakanlah puas-puas, namun rahsiakanlah darinya.
Kan doa itu dipanjatkan ke atas tuhan.
Jadi cukuplah Allah yang mengetahuinya.


Di sini, barulah kita nampak hikmah mengapa Allah menetapkan berbagai-bagai aturan dalam perhubungan antara lelaki dan perempuan. Kerana yang menciptakan PASTI lebih tahu tentang ciptaan-Nya. Namun kita sering melampaui batas itu, mungkin kerana lupa, atau disebabkan hati kita yang jauh dari-Nya, wallahua'lam, masing-masing boleh jawab sendiri.

Jadi sama-sama kita mengingatkan diri sendiri dan sahabat-sahabat kita.


article ini dipetik daripada iLuvislam.com..


MySpace
notakaki :
mase singgah iluvislam.com tadi,
terbace article ni..so, tbe2 rase nk
kongsi dgn sahabat2~ (^_--)v
[juga untuk peringatan diri sendiri]





Wednesday, August 11, 2010

+ve tHiNkiNg



بسم الله الر حمن الرحيم


MySpace
syukur alhamdulillah..
kerana kite semua masih diberi
kesempatan & keizinan utk
berada di bulan RAMADHAN al-Mubarak ini..


rase mcm xpecaye pon ade..
mcm baru je smlm df
tar masuk sem 3 ni..huhu~
masa mmg berlalu dgn pantas..
tersangatlah pantas..
assignmen
t yg berlambak..
site visit + kolokium + talk lagi..
aktiviti2 MPKK + JKKT nye..
projek2 nye yg xsetel2 tu..huwaaa~
[aton!! jgn ngeluh..xbaek tau!!ish3~]



sooo..diri sendiri kene la pndai arrange mase dgn bijak..
drpd ngeluh memanjang, klw setel kn satu persatu kn boleh siap?
tak gitu kengkawan?? (^_--)v

di bulan yg mulia ni..
marilah sama2 kita jana minda positif kita!!
kene la HUSNUZON sentiasa..
klw rasa2 mcm nk down tu,
cubalah bg semangat kat diri sendiri..

MySpace
notakaki:
ingatlah kwn2..
"Dengan mengingati Allah itu,
jiwa akan menjadi tenang!"









Monday, August 02, 2010

DeHearty


بسم الله الر حمن الرحيم

masa : 5.00 ptg
tarikh : 2 Ogos 2010
tempat : Makmal 2, FSKM
[dalam kelas ITS472]

hmmm..sebenarnya..
hati trase nk tulis sesuatu kat sini..
mungkin sbb da lme xupdate kot..
igt nk update dgn gmbo2 kat pangkor..
tapi, tbe2 rase mcm xperlu..haha~
[sori la ye..malas nk letak gmbo lak]


nk share ayat kat bwh ni ngn korg..
actually, utk diri sndiri gak..
mungkin sbb tbe2 rase hati ni kosong..
dan saya xsuke akan perasaan ini..
hmmm..(~_~)





"ya Allah..
Kau tambahkanlah iman di hati ini..
Jangan Kau tarik kembali hidayah yg telah Kau beri..
kerna hati ini gelap tanpa nur hidyah Mu..
kerna diri ini takut akan terpesong ke lembah kehinaan itu..
amiiin..amiin..
ya Robbal a'lamin.."



combat position